מהו הטיפול הטוב ביותר עבור ורטיגו היקפי?

פוסט זה זמין גם ב: English עברית

נכתב על ידי אהרון לייסי

האכלה בכפית
תרופות מדכאות וסטיבולריות בסחרחורת היקפית לא נקשרו עם פתרון סימפטומים, ירידה בביקורים חוזרים של ED, שביעות רצון של המטופלים או עלייה באיכות החיים. המחברים מציעים שתמרוני מיקום, כגון תמרון Epley, צריכים להיות הטיפול העיקרי ב-BPPV.

למה זה משנה?
ורטיגו היא תלונה עיקרית מאתגרת, אך נפוצה, ב-ED. JournalFeed כיסה את המלכודות של תיחום גורמים היקפיים לעומת גורמים מרכזיים לסחרחורת, שיכולה להיות מאתגרת . כאשר מטופל מציג BPPV מסוים, הכרת הטיפול היעיל ביותר היא חיונית.

האם מדכאים וסטיבולריים הם רק עשן ומראות?
חמישה RCTs, בסך הכל 296 מטופלים, נכללו בניתוח כמותי זה שבחן את פתרון הסימפטומים של תסמיני ורטיגו עם טיפול רפואי ב-BPPV (אבחון שאושר על ידי תמרון Dix-Hallpike). תרופות אלו כללו בנזודיאזפינים, תרופות נגד הקאות ואנטי-היסטמינים. לשלושה מתוך חמשת RCTs היו תמרוני מיקום מחדש של התעלה כזרוע השליטה. לתרופות מדכאות וסטיבולריות לא הייתה השפעה על פתרון התסמינים לאחר 14 עד 31 ימים; הפרש -0.03 (95%CI -0.53 עד 0.47). כמו כן, לא הייתה ודאות ללא השפעה על פתרון הסימפטומים לאחר 24 שעות, שביעות רצון המטופל, איכות החיים, ביקורים חוזרים במרפאה ותופעות לוואי. לעומת זאת, הם מצאו שתמרוני מיקום מחדש של התעלה עשויים לשפר את רזולוציית הסימפטומים בהשוואה לתרופות (RR 0.63, 95%CI 0.52 עד 0.78).

רישום נמוך והטרוגניות מסוימת במחקר הובילו לוודאות נמוכה של הוכחות, אבל ההנחה שלי עדיין ברורה – ורטיגו פשוט מאתגר יותר עבור רופא ה-ED. בדיקה גופנית על ידי רופא ED כדי להגדיר סיבות היקפיות מול מרכזיות שנויה במחלוקת ואפילו הדמיה עצבית מתקדמת אינה בטוחה. כעת נראה כי תרופות שנרשמו בדרך כלל אולי אפילו לא יועילו. לאחר קריאת מחקר זה אסקור את תמרון Epley כדי שאוכל לעזור טוב יותר למטופלים שלי במשמרת.

הערת העורך: גם תמרון קרול פוסטר (חצי סלטה) יעיל מאוד. ~ קליי סמית

תוספת כפית: סקירת Cochrane של תמרון Epley מצאה NNT של 3.

מָקוֹר
מדכאים וסטיבולריים עבור ורטיגו מיקום שפיר התקפי: סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים אקראיים מבוקרים. Acad Emerg Med. 21 באוקטובר 2022. doi: 10.1111/acem.14608. מקוון לפני ההדפסה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
Open chat
Scan the code
האיגוד הישראלי לרפואהה דחופה
שלום, קשר ישיר עם ההנהלת האתר איך אפשר לעזור?

Direct contact with the website management
How can we help?
דילוג לתוכן