השפעות גודל השרוול על דיוק קריאות לחץ הדם

פוסט זה זמין גם ב: English עברית

נקודות מרכזיות

שאלה מהי ההשפעה של שימוש בשרוול בגודל רגיל של לחץ דם  ללא קשר להיקף הזרוע העליונה של האדם על קריאות לחץ דם בעת שימוש במכשיר אוטומטי

ממצאים בניסוי מוצלב אקראי זה של 195 מבוגרים תושבי קהילה עם מגוון רחב של היקפי אמצע הזרוע, השימוש בשרוול BP רגיל הביא לקריאה של 3.6 מ”מ כספית נמוך יותר של לחץ דם סיסטולי בקרב אנשים הזקוקים לשרוול לחץ דם קטן. לעומת זאת, בקרב אנשים הדורשים שרוול לחץ דם גדול או גדול במיוחד, השימוש בשרוול לחץ דם רגיל הביא לקריאות לחץ דם סיסטולי גבוהות ב-4.8 מ”מ כספית ו-19.5 מ”מ כספית, בהתאמה. המשמעות: שימוש בגודל שרוול  רגיל עבור כל האנשים ללא קשר לגודל הזרוע הביא לקריאות  לא מדויקות להפליא עם מכשיר אוטומטי; דגש מחודש על בחירת שרוול  אינדיבידואלי מוצדק, במיוחד אצל אנשים עם מידות ידיים גדולות יותר.

אבסטרקט

חשיבות

חשיבות הנחיות תרגול קליני ממליצות לבחור שרוול בגודל מתאים על סמך היקף אמצע הזרוע לפני מדידת לחץ הדם . למיטב ידיעתנו, ההשפעה של שגיאה על מדידת BP בעת שימוש במכשיר BP אוטומטי לא נכמתה.

מטרה לקבוע את ההשפעה של שימוש בשרוול BP רגיל לעומת שרוול BP בגודל מתאים על קריאות BP אוטומטיות.

עיצוב, תפאורה ומשתתפים ניסוי מוצלב אקראי זה של מבוגרים תושבי קהילה עם מגוון רחב של היקפים באמצע הזרוע התקיים בין ה-16 במרץ ל-25 באוקטובר 2021, בבולטימור, מרילנד. המשתתפים גויסו באמצעות אירועי סקר BP בשוק מזון ציבורי ובמוסד לדיור קשישים, דיוור ממוקד למשתתפי מחקר קודמים, הצבת חוברות מחקר במרפאות ליתר לחץ דם באוניברסיטת ג’ונס הופקינס והפניות מרופאים המספקים טיפול ביתר לחץ דם למבוגרים.

התערבויות המשתתפים עברו 4 סטים של מדידות לחץ דם משולשות, כאשר 3 הסטים הראשוניים השתמשו בשרוול לחץ דם מתאים, קטן מדי או גדול מדי בסדר אקראי; הסט הרביעי של מדידות משולשות הושלמה תמיד עם שרוול BP מתאים.

תוצאות ומדידות עיקריות התוצאה העיקרית הייתה ההבדל ב-BP הממוצע כאשר נמדד עם שרוול BP רגיל לעומת שרוול BP מתאים. התוצאה המשנית הייתה ההבדל ב-BP כאשר משתמשים באזיקי BP קטנים מדי או גדולים מדי לעומת שרוול BP מתאים בכל גדלי השרוול. התוצאות רובדו גם לפי לחץ דם סיסטולי (≥130 מ”מ כספית לעומת <130 מ”מ כספית) ואינדקס מסת הגוף (מחושב כמשקל בקילוגרמים חלקי גובה במטרים בריבוע; ≥30 לעומת <30).

תוצאות סך של 195 מבוגרים (גיל [SD] ממוצע, 54 [16] שנים; 67 [34%] גברים; 132 [68%] שחורים; 100 [51%] עם יתר לחץ דם) חולקו באקראי להיכלל. בקרב אנשים הדורשים שרוול לחץ דם קטן, שימוש בשרוול לחץ דם רגיל הביא לקריאה נמוכה יותר מבחינה סטטיסטית (הפרש ממוצע של לחץ דם סיסטולי, -3.6 [95% CI, -5.6 עד -1.7] מ”מ כספית). לעומת זאת, בקרב אנשים הזקוקים לחפת BP גדול או גדול במיוחד, שימוש בשרוול BP רגיל הביא לקריאה סטטיסטית גבוהה יותר של BP (הפרש BP סיסטולי ממוצע, 4.8 [95% CI, 3.0-6.6] מ”מ כספית ו-19.5 [ 95% CI, 16.1-22.9] מ”מ כספית, בהתאמה). עבור התוצאה המשנית, הבדלי לחץ הדם עם אזיקת יתר ואזיקת אזיק תת בגדלים של שרוול אחד ושני היו גדולים יותר בקרב אלו שדרשו אזיקי לחץ דם גדולים יותר. התוצאות היו עקביות בניתוחים מרובדים לפי לחץ דם סיסטולי ומסת הגוף.

מסקנות ורלוונטיות בניסוי מוצלב אקראי זה, שגיאה הובילה למדידת לחץ דם לא מדויקת להפליא. זה מדאיג במיוחד עבור הגדרות שבהן נעשה שימוש שגרתי בגודל שרוול BP רגיל אצל כל האנשים, ללא קשר לגודל הזרוע. דגש מחודש על בחירת שרוול BP אינדיבידואלי מוצדק.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן