הנחיות לניהול דרכי אוויר טרום-אשפוזיות

פוסט זה זמין גם ב: English עברית

8 בפברואר 2024

נכתב על ידי אהרון לייסי


פאנל של מומחים שמעריך סקירה שיטתית על ניהול דרכי אוויר טרום-אשפוזיות יצר 22 המלצות הנוגעות לאוורור (BVM vs SGA vs ETI), וידאו לרינגוסקופיה (VL) וניהול דרכי אוויר בסיוע תרופתי.

ניהול דרכי אוויר טרום-אשפוזי, בטח אין פה מחלוקת?
מומחי EMS השתמשו במתודולוגיית GRADE כדי להמליץ ​​מסקירה שיטתית שסיקרנו עוד ב-2021. ההתמקדות הייתה בשיטות אוורור, VL וניהול דרכי אוויר בעזרת תרופות.

יש לציין שהכותבים לא היו מסוגלים להמליץ ​​בגלל חוסר ראיות בחלק מהמקרים, וכל ההמלצות היו מותנות, בהתבסס על ודאות נמוכה מאוד או נמוכה עד בינונית של ראיות. בואו נגיע לנקודות השיא.

מסכת שסתום שקית (BVM) לעומת נתיב אוויר סופרגלוטי (SGA) לעומת אינטובציה אנדוטרכיאלית (ETI)

  • במבוגרים עם דום לב מחוץ לבית חולים (OHCA), טראומה או מצב חירום רפואי, BVM היא נקודת ההתחלה, ויש להתייחס ל-SGA כאופן ראשוני של דרכי אוויר פולשניות
    • סוכנויות עם ביצועים באיכות גבוהה במהלך ETI והדרכה מתמשכת ו-QI יכולות לשקול יישום ETI כחלק מפרוטוקולי דרכי הנשימה.
  • בחולים ילדים עם OHCA, טראומה או ETI חירום רפואי צריכים להתרחש לעתים רחוקות, מכיוון שההליך הוא בתדירות נמוכה.
    • התחל עם BVM והתקדם ל-SGA במידת הצורך.

ניהול דרכי אוויר בעזרת תרופות

  • אם סוכנות מאפשרת ETI, יש לשקול ניהול דרכי אוויר בסיוע תרופתי (כלומר RSI), רצוי עם תרופות הרגעה ומשתקות כאחד.
    • כמו לעיל, ניהול דרכי אוויר בעזרת תרופות צריך להיות כרוך עם ETI רק אם יש חינוך מתמשך ו-QI.

וידאו לרינגוסקופיה

  • בעת ביצוע ETI, סוכנויות ופרוצדורליסטים צריכים להשתמש בטכניקת הלרינגוסקופיה איתה הם הכי מוכרים ומוצלחים.
    • VL נפוץ יותר ויותר, ועל הפרוצדורליסטים להבין טכניקות העברת צינור שעשויות להיות שונות מ-DL, במיוחד אם משתמשים במכשיר עם היפראנגולציה.

איך זה ישנה את הנוהג שלי?
למרות שזה אולי לא ישנה את התרגול המיידי שלי, בעבודה במיון אני מרגיש את ההשפעות של מדיניות EMS מקומית במורד הזרם, ולכן חשובה הבנה של הפרוטוקולים הקדם-אשפוזיים הנוכחיים. הנושא המשותף כאן הוא חינוך מתמשך, פיקוח ו-QI. אני לא מפקח על מפעילים טרום-אשפוזיים, אבל עבדתי כמה שנים בקבוצת הובלה של טיפול קריטי לפני אשפוז שדרשה סקירה תכופות של ניהול דרכי אוויר בנאמנות גבוהה ומפגשי מיומנות. זה יקר ודורש משאבים אבל אפשר לצוות שלנו להיות חופש בחירה בניהול דרכי האוויר. המחברים מציעים, ואני מסכים, אם סוכנויות אינן מסוגלות להשקיע בהדרכה, חינוך ו-QI עבור ETI, הדגש על תוספות דרכי אוויר, שימוש כזה ב-SGA, הוא כנראה הטוב ביותר.

מָקוֹר
הנחיה מבוססת ראיות לניהול דרכי אוויר טרום-אשפוזיות . Prehosp Emerg Care. 2023. 22 בדצמבר. דואי: 10.1080/10903127.2023.2281363. Online ahead of print.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן