האם עלינו להשהות עיסוי לב בזמן אינטובציה במהלך החייאה?

פוסט זה זמין גם ב: English עברית

Written by Steven Mowen


אין צורך להשהות באופן שגרתי את לחיצות החזה במהלך דום לב לצורך אינטובציה במיון; זה נכון במיוחד אם יש לך וידאו לרינגוסקופיה ובוג’י.

למה זה משנה?
ישנם יתרונות ברורים אך נחקרים בצורה גרועה לשמירה על נתיב אוויר מאובטח במהלך החייאה אקטיבית של חולה דום לב בחדר המיון. אינטובציה אנדוטרכיאלית, ברגע שחולה מגיע לבית החולים עם דום לב, עדיין מבוצעת בדרך כלל, ואבטחה נכונה של דרכי הנשימה של החולה בדום לב לא צריכה לחייב הפרעה של לחיצות החזה.

תן לבי ג’יז לשחק
זה היה מחקר רטרוספקטיבי תצפיתי ממרכז אקדמי גדול וכלל 169 מטופלים לניתוח על פני תקופה של 5 שנים. 143 אינטובציות נוסו במהלך לחיצות מתמשכות עם שיעור הצלחה של 87% בניסיון ראשון. זה היה גבוה מהצלחת הניסיון הראשון עבור קבוצת דחיסות מופרעות ב-65%.

למרות ששיטת הדחיסה, מכנית לעומת ידנית שונה, לא הייתה מובהקות סטטיסטית בין שתי הקבוצות בניתוח מותאם. רוב האינטובציות בוצעו על ידי דיירים ותיקים (≥PGY 3) ומטופלים (> 85%), כאשר יותר מ-90% מהאינטובציות מבוצעות עם וידאו לרינגוסקופ/בוגי.

רוב החולים, עבור כל אחת מהקבוצות, עברו אינטובציה תוך 6 דקות מהגעת לחדר המיון. זמן ההצלחה הממוצע של הניסיון הראשון היה 48 שניות בהמשך לעומת 43 שניות בדחיסות מושהות. אם נתיב הנשימה הוחמץ בפעם הראשונה במהלך החייאה, הלחיצות נמשכו במהלך הניסיון השני (והמוצלח) 15/18 פעמים.

אין גישה אופטימלית מוחלטת לדרכי הנשימה במהלך מעצר. גורמים לוגיסטיים בסביבה מחוץ לבית החולים הופכים גישה סופרגלוטית עם התמקדות בהחייאת לב טובה למודל אידיאלי להחייאה. עם זאת, ברגע שהמטופל מגיע לבית החולים, נתיב אויר אנדוטרכיאלי סופי עדיין נפוץ. עם זאת, אבטחת נתיב אוויר זה לא אמורה לפגוע בהחייאה, ומחקר זה תומך באינטובציה ללא הפסקת לחיצות.

עמית ביקורת על ידי ד”ר Ketan Patel

מָקוֹר
First Attempt Success with Continued versus Paused Chest Compressions During Cardiac Arrest in the Emergency Department. Resuscitation. 2023 Feb 8;109726. doi: 10.1016/j.resuscitation.2023.109726. Online ahead of print.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
Open chat
Scan the code
האיגוד הישראלי לרפואהה דחופה
שלום, קשר ישיר עם ההנהלת האתר איך אפשר לעזור?

Direct contact with the website management
How can we help?
דילוג לתוכן