האם אנחנו צריכים CT ראש מושהה עבור חולי TBI נוגד קרישה

פוסט זה זמין גם ב: English עברית

נכתב על ידי ג’ון קורדוקי

האכלה בכפית
Pמטופלים מעל 65 שנים עם וורפרין עם פגיעת ראש נמצאו בשיעור גבוה יותר באופן מובהק של דימום תוך גולגולתי מושהה (dICH) בהשוואה לחולים הנוטלים נוגדי קרישה דרך הפה ישירות (DOACs) ואלה שאינם נוטלים נוגדי קרישה.n.

למה זה משנה?
נפילות קשישים הן תלונה נפוצה במחלקת המיון, כאשר לחולים אלו יש שיעור גבוה יותר של נוגד קרישה. מדיניות בית החולים עשויה להכתיב דפוסי תרגול, כגון תצפית או סריקה חוזרת במועד מאוחר יותר, ולכן חשוב לדעת כיצד לטפל, להסתכן בריבוד ולייעץ לחולים אלו.

WAR(farin)… בשביל מה זה טוב?
זה היה מחקר עוקבה רטרוספקטיבי גדול (69,321 מטופלים!) שהדגים שיעור גבוה יותר של dICH בקרב מטופלים קשישים ב-warfarin (1.8%) בהשוואה לאלו שקיבלו DOACs (1.0%) או ללא נוגדי קרישה (1.0%). השיטות הגדירו dICH ככל דימום תוך גולגולתי שנרשם תוך 90 יום מביקור ED במדד עבור טראומת ראש במאגר נתונים גדול של חולים במחוז אונטריו – שזה פרק זמן לא מבוטל מביקור המדד בהשוואה למחקרים אחרים. כמו כן, הם לא הגדירו פגיעת ראש או ריבוד על סמך מנגנון או חומרת הפציעה. עם זאת, מה שאני לוקח מהנתונים האלה הוא שהסיכון הכולל ל-dICH נמוך, אפילו בחולים קשישים הנוטלים וורפרין. כפי שנסקר מחר, אני חושב שקלינאי צריך לשקול את המנגנון, הפציעות הנלוות והמחלות הנלוות כאשר הוא שוקל מתי לסרוק מחדש או להחזיק מטופל להשגחה ולהיות זהיר מעט יותר באלה הנוטלים וורפרין, במיוחד אלו עם INR על-טיפולי. עם זאת, רוב גדול מהחולים הללו יכולים להשתחרר לאחר הדמיה ראשונית עם אימון טוב ואמצעי זהירות חזרה.

מָקוֹר
דימום תוך גולגולתי מושהה לאחר פגיעת ראש בקרב מטופלים קשישים עם נוגדי קרישה שנראו במיון . CJEM. 2022 15 באוקטובר. doi: 10.1007/s43678-022-00392-z. Epub לפני ההדפסה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
Open chat
Scan the code
האיגוד הישראלי לרפואהה דחופה
שלום, קשר ישיר עם ההנהלת האתר איך אפשר לעזור?

Direct contact with the website management
How can we help?
דילוג לתוכן