אמיודרון לעומת לידוקאין עבור דום לב בבית חולים

פוסט זה זמין גם ב: English עברית

Written by Megan Hilbert


עבור עצירת פרפור חדרים/טכיקרדיה חדרית (VF/VT) (IHCA) בבית החולים, ללדוקאין עשויות להיות תוצאות טובות יותר בהשוואה לאמיודרון.

למה זה משנה?
ההנחיות לשנת 2018 של American Heart Association (AHA) Advanced Cardiac Life Support (ACLS) מנוסחות מנתוני דום לב מחוץ לבית החולים. עם למעלה מ-350,000 מקרי מוות לבביים פתאומיים בשנה, כאשר כמעט מחציתם מתרחשים בבית החולים, האם ההנחיות הנוכחיות מותאמות לחולי IHCA?

לא יציב מקבל את הכבל…ואנטי הפרעות קצב
זה היה מחקר עוקבה תצפיתי רטרוספקטיבי שהושלם באמצעות רישום האשפוז של ה-AHA Get with the Guidelines – Resuscitation (GWTG-R). באופן ספציפי, הם בדקו 14,630 חולים מבוגרים שסבלו מדום לב בבית חולים (VT/VF) שקיבלו דפיברילציה ולידוקאין או אמיודרון. התוצאה העיקרית הייתה החזרת מחזור הדם הספונטני (ROSC). התוצאות המשניות כללו הישרדות של 24 שעות, הישרדות עד שחרור מבית החולים ותוצאה נוירולוגית חיובית (כן לתוצאה ממוקדת במטופל!).

הנתונים הוערכו באמצעות שיטות ציון נטייה ודווחו בהשפעה שולית ממוצעת (AME), המראה את הבדל הסיכון בין שתי קבוצות. בהתחשב בכך ש-68.7% מהחולים קיבלו אמיודרון ו-31.3% קיבלו לידוקאין, היו הבדלים משמעותיים בגודל הקבוצה. לאחר התאמה מלאה למסיחים, הוכח כי לידוקאין יש “שיעורים גבוהים באופן מובהק סטטיסטית של ROSC (AME=2.3%), הישרדות של 24 שעות (AME=3.0%), הישרדות לשחרור (AME=3.3%)עם השרדות נירולוגית טובה (AME=3.1%).

ישנן מגבלות למחקר זה, במיוחד שזה היה תצפיתי ומידע נוסף לגבי דום הלב (כלומר גורמים מזרזים, משך הזמן, מינון התרופה שניתנה) לא הוערך. ולמרות שקיימים הבדלים בפרוטוקולים של בית החולים שעשויים בסופו של דבר להנחות את בחירת התרופות, המחקר הזה מראה שזה עשוי להיות חכם להשהות (לא לחיצות, רק תהליך החשיבה שלנו) ולשקול לידוקאין לפני אמיודרון.

מָקוֹר
Comparative Effectiveness of Amiodarone and Lidocaine for Treatment of In-Hospital Cardiac Arrest (IHCA). Chest. 2022 Nov 1;S0012-3692(22)04039-9. doi: 10.1016/j.chest.2022.10.024. Online ahead of print.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן