מחקר על בריאות טלפונית לפני אשפוז עבור מתקשרים עם תלונות הקשורות לבריאות הנפש

פוסט זה זמין גם ב: English עברית

Emily Nehme1,2, Nicole Magnuson1, Lindsay Mackay3, Gareth Becker3, Mark Wilson4,

Karen Smith2,5 Correspondence to Emily Nehme, Centre for Research and Evaluation, Ambulance Victoria, Doncaster, VIC 3130, Australia; emily.nehme@ambulance.vic.gov.au

אבסטרקט

תַקצִיר רקע מטופלים עם תלונות הקשורות לבריאות הנפש הם מניע מרכזי להגברת הביקוש לשירותי חירום (EMS); עם זאת, הם דורשים התערבות מינימלית של אנשי EMS. אנו מתארים את התוצאות של מחקר טלה-בריאות וידאו על ידי אחיות בריאות הנפש (MHNs) במרכז קבלת שיחות EMS.

שיטות: זה היה מחקר פרוספקטיבי של מתקשרי EMS מבוגרים (מעל 18 שנים) עם בעיות בריאות נפשיות לא דחופות בויקטוריה, אוסטרליה, שעברו ניסוי משני בין ה-1 במרץ 2020 ל-31 במאי 2021. נעשה שימוש במודלים של רגרסיה לוגיסטית רב-משתנים כדי להשוות את ההשפעה של טלה-בריאות וידאו עם בדיקה קולית בלבד על ידי רופא MHN או מטפל משני על הצורך בשיגור אמבולנס. מעקב של שבוע נערך עם מטופלי טל-בריאות וידאו. Inנערכו ראיונות עם MHN ובוצע ניתוח עלויות.

תוצאות סך הכל נכללו 9588 מטופלים, מתוכם 738 (7.7%) השלימו ייעוץ וידאו. הגיל החציוני של חולי טל-בריאות וידאו היה 34 שנים (Q1: 24, Q3: 47), 62% היו נשים והתלונה השכיחה ביותר הייתה רעיונות אובדניים או פגיעה עצמית (50.0%). לאחר התאמה רב-משתנית, טל-בריאות וידאו נקשרה עם סיכויים מופחתים של שליחת אמבולנס חירום (OR=0.173, 95% CI 0.144 עד 0.209) בהשוואה לניסוי קולי בלבד על ידי מטפל משני, אך לא ניסוי קולי בלבד על ידי MHN ( OR=1.009, CI 95% 0.827 עד 1.232). ניסוי וידאו היה קשור להפניות מוגברות לשירותים חלופיים (למעט EDs) בהשוואה לניסוי קולי בלבד על ידי MHN (OR=1.321, 95% CI 1.087 עד 1.606). מבין אלה שהגיבו למעקב של שבוע, 92.8% היו מרוצים משירות הבריאות הטלפוני ואנשי MHN ראו אותו בחיוב. העלות הממוצעת למקרה של טל-בריאות וידאו הייתה מחצית מזו של ניסוי משני מסורתי.

מסקנה השימוש ב-Video Telehealth על ידי MHNs היה קשור עם פחות שיגורי אמבולנס חירום בהשוואה לטריאג’ קולי בלבד על ידי מתרגלי טריאז’ משני, והגדלת הפניות לשירותים חלופיים. טכנולוגיה חסכונית זו נראתה בעין יפה על ידי חולים ו-MHNs. הרחבת טכנולוגיית הווידאו ב-EMS לקיחת שיחות מצווה חקירה טכנולוגיה חסכונית זו נראתה בעין יפה על ידי חולים ו-MHNs. הרחבת טכנולוגיית הווידאו ב-EMS לקיחת שיחות מצווה חקירה

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
Open chat
Scan the code
האיגוד הישראלי לרפואהה דחופה
שלום, קשר ישיר עם ההנהלת האתר איך אפשר לעזור?

Direct contact with the website management
How can we help?
דילוג לתוכן