טיפול בכאבי חזה באמצעות טרופונין טרום-אשפוזי נקודתי טיפול והערכת סיכונים של הפרמדיק

פוסט זה זמין גם ב: English עברית

נקודות מפתח

שאלה האם ריבוד סיכונים של פרמדיק ובדיקת טרופונין בנקודת טיפול יכולים להביא לחסכון בעלויות לטיפול בכאבי חזה חריפים ברמת האוכלוסייה?

ממצאים בהערכה כלכלית זו של 188,551 מטופלים שנכחו באמבולנס לכאבי חזה בויקטוריה, אוסטרליה, החיסכון השנתי בעלות של ריבוד סיכון טרום-אשפוזי ומדידות טרופונין היה 6.45 מיליון דולר ללא שימוש בשחרור טרום-אשפוז ו-42.84 עד 71.84 מיליון דולר אם נעשה שימוש בשחרור קדם-בית החולים. חולים בסיכון נמוך.

משמעות הממצאים מצביעים על כך שהערכת סיכונים טרום-אשפוזית ובדיקת טרופונין בנקודת הטיפול עשויות להיות כדאיות בהתבסס על חיסכון בעלויות בלבד, ויש לשקול השקעה על ידי שירותי הבריאות בתנאי שהבטיחות מאושרת במחקרים פרוספקטיביים.

אבסטרקט

חשיבות בדיקת טרופונין קדם-אשפוזית וריבוד סיכון פרא-רפואי עשויות לשפר את היעילות של מסלולי טיפול בכאבי חזה בהשוואה לתהליכים קיימים עם תוצאות בריאותיות מקבילות, אך הקשר עם עלויות הטיפול הרפואי אינו ברור.

מטרה לנתח האם בדיקת טרופונין נקודתית טרום-אשפוזית וריבוד סיכון פרמדיק יכולים להביא לחיסכון בעלויות בהשוואה למסלולי טיפול קיימים בכאבי חזה.

עיצוב, הכנות ומשתתפים בהערכה כלכלית זו של מבוגרים עם כאבים חריפים בחזה ללא הגבהה של מקטע ST, נעשה שימוש בניתוח מזעור עלויות להערכת נוכחות של אמבולנס, חירום ובתי חולים מקושרים במדינת ויקטוריה, אוסטרליה, בין ה-1 בינואר, 2015 ו-30 ביוני 2019.

התערבויות ריבוד סיכון פרמדיק ובדיקת טרופונין נקודתית.

תוצאות ומדידות עיקריות התוצאה הוערכה ממוצעת עלויות שנתיות בכל המדינה עבור כאבים חריפים בחזה. בין ה-17 במאי ל-25 ביוני 2022, פותחו מודלים של עצי החלטה להערכת עלויות תחת 3 מסלולים: (1) טיפול קיים, (2) ריבוד סיכון פרמדיק ובדיקת טרופונין בנקודת טיפול ללא שחרור טרום-אשפוזי, או (3) טרום אשפוז. שחרור והפניה למחלקת חירום וירטואלית (ED) עבור חולים בסיכון נמוך. ההסתברויות למסלולים הפרה-אשפוזיים נגזרו מסקירת הספרות. ניתוח רגישות הסתברותי רב משתנים עם 50,000 משתנים במודל מונטה קרלו שימש להערכת עלויות ממוצעות והפרשי עלויות בין מסלולים.

תוצאות סך של 188,551 חולים שהגיעו באמבולנס לכאבים בחזה (ממוצע[SD] גיל, 61.9[18 .3] שנים; 50.5% נשים; 49.5% גברים; ילידי אוסטרליה, 2.0%) נכללו במודל. עלויות תשתית ואיוש משוערות שנתיות עבור מסלולי הטרופונין בנקודת הטיפול, בהנחה של אורך חיים של מכשיר של 5 שנים, היו 2.27 מיליון דולר עבור המסלול ללא שחרור טרום-אשפוז ו-4.60 מיליון דולר עבור המסלול עם שחרור קדם-אשפוז (כולל עלויות ED וירטואלי). במודל עץ ההחלטות, העלות השנתית הכוללת של שימוש בטרופונין בנקודת טיפול טרום-אשפוזית וריבוד סיכון פרמדיק הייתה נמוכה יותר בהשוואה לטיפול קיים, שניהם ללא שחרור טרום-אשפוז (חיסכון בעלויות, 6.45 מיליון דולר; רווח אי-ודאות של 95%. [UI], 0.59-16.52 מיליון דולר; נמוך ב-94.1% מהשתנות במודל) ועם שחרור לפני אשפוז (חיסכון בעלויות, 42.84 מיליון דולר; UI של 95%, 19.35-72.26 מיליון דולר; נמוך ב-100% מהשתנות במודל).

מסקנות ורלוונטיות טרופונין טרום-אשפוז נקודת טיפול וריבוד סיכון פרמדיק עבור חולים עם כאבים חריפים בחזה עשויים להביא לחיסכון משמעותי בעלויות. ממצאים אלה צריכים להילקח בחשבון על ידי קובעי מדיניות בהחלטות הנוגעות לתועלת הפוטנציאלית של ריבוד סיכון לכאבי חזה לפני אשפוז ומודלים של טרופונין נקודתית, בתנאי שהבטיחות מאושרת במחקרים פרוספקטיביים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן